Ciprian Șerban își începe mandatul de ministru al Transporturilor și Infrastructurii cu un mesaj ferm, orientat spre rezultate rapide și concrete. Într-o declarație făcută la scurt timp după votul de învestire a noului Guvern, ministrul a subliniat că infrastructura modernă este o prioritate absolută și că va acționa cu „determinare și responsabilitate”.
„România are nevoie de continuitate, viteză în implementare și o echipă eficientă. Nu este timp de pierdut”, a transmis noul ministru, punctând că are o viziune clară și obiective bine definite.

Printre prioritățile enunțate se numără continuarea investițiilor în infrastructura mare, cu scopul de a atinge pragul de 1.500 km de autostrăzi și drumuri expres până la finalul anului. În prezent, țara dispune de aproximativ 1.300 km funcționali. Pe partea feroviară, se derulează lucrări de modernizare pe peste 1.200 km de cale ferată, finanțate cu peste 35 miliarde de lei din fonduri europene.
Un alt punct major al mandatului este maximizarea atragerii fondurilor europene. Din Planul Național de Redresare și Reziliență au fost deja executate 2,09 miliarde de euro, însă ținta ministrului este absorbția totală a celor 7,3 miliarde până în 2027. Proiectele în derulare și în pregătire însumează peste 55 de miliarde de euro.
Ciprian Șerban anunță și o amplă reorganizare a ministerului pe care îl conduce, inspirată din experiența de la Camera Deputaților, unde a implementat măsuri administrative ce au dus la economii substanțiale. El promite eficiență crescută, transparență și profesionalizarea aparatului administrativ.
„Infrastructura înseamnă și oameni capabili, proceduri clare și decizii bine fundamentate”, a spus ministrul, adăugând că își propune să consolideze moștenirea lăsată de predecesorul său, Sorin Grindeanu, și să crească ritmul investițiilor strategice.
Credincios unei viziuni optimiste și pragmatice, Ciprian Șerban afirmă că România poate deveni o țară mai bine conectată, prin drumuri sigure și căi ferate moderne, în slujba cetățenilor.






