CFR SA a depus la Agenția Națională pentru Protecția Mediului raportul privind impactul asupra mediului și studiul de evaluare adecvată pentru proiectul de reabilitare a liniei Focșani – Roman.
În urma depunerii documentelor, CFR SA așteaptă emiterea acordului de mediu. Dezbaterile privind proiectul vor avea loc în localităile Filipești, Bacău, Adjud și Focșani în perioada 8-10 august 2023. Anunțul este disponibil aici.
Institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate (ISPCF SA) a realizat studiul de fezabilitate pentru modernizarea căii ferate Focșani-Roman, după ce a câștigat în martie 2020 licitația organizată în acest sens de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
Valoarea contractului SF este de 19,26 milioane de lei, fără TVA
CFR SA a scos acest contract la licitaţie în august 2019, cu o valoare estimată la 20,38 milioane de lei. Până la termenul limită din 10 septembrie 2019, administratorul infrastructurii feroviare din România a primit trei oferte pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar reabilitării tronsonului Focşani – Roman.
Fonduri UE pentru modernizarea Focșani – Roman
Pe 27 februarie 2020 a atribuit acest contract ISPCF, potrivit anunţului publicat o zi mai târziu pe platforma de achiziţii publice SICAP.
Finanţarea pentru acest contract este asigurată din fonduri europene, prin programe din Fondul de Coeziune (FC). Proiectul este prevăzut în Master Planul General de Transport al României, Anexa 10.35 – „Surse de finanțare pentru infrastructura feroviară 2020-2030″.
Conform caietului de sarcini, linia Focșani – Adjud – Bacău- Roman, are lungimea de 147 km și este prevăzut pentru modernizare în vederea reducerii timpilor de parcurs, creșterii siguranței și a vitezei. Trenurile de călători vor circula cu 160 km/h, iar cele de marfă cu 120 km/h. În prezent, timpul de parcurs este de 2 ore și 10 minute, pe linie dublă electrificată. Modernizarea vizează corelarea proiectului cu standardele TSI, în special cele legate de sarcina pe osie, lungimea liniilor din stații și facilitățile pentru persoanele cu mobilitate redusă. Podurile și podețele vor fi refăcute, iar linia va fi echipată cu sisteme de semnalizare ERTMS/ETCS Nivel 2.Sursa: clubferoviar.ro.