Primăria Piatra-Neamț angajează un șef peste pompierii voluntari

Primăria Municipiului Piatra-Neamţ organizează concurs de recrutare pentru ocuparea postului vacant, funcție contractuală de conducere de Șef Serviciu Voluntar pentru Situații de Urgență, structură specializată, fără personalitate juridică, în subordinea Consiliului Local al Municipiului Piatra-Neamț.
Concursul se va desfășura la sediul Primăriei municipiului Piatra-Neamț din strada Ștefan cel Mare nr. 6-8.
Exercitarea raporturilor de muncă se realizează pe perioadă nedeterminată, cu durată normală a timpului de lucru de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Calendarul de desfăşurare a concursului:
☑️Afișare anunț: 04.08.2023
☑️ Perioada de depunere a dosarelor: în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării anunțului pe site-ul instituției 04.08.2023– 17.08.2023, inclusiv, ora 16:30 la registratura generală a Primăriei Municipiului Piatra-Neamț, strada Ștefan cel Mare nr. 6-8.
☑️ Selecția dosarelor de înscriere și comunicarea rezultatelor: în termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, la sediul instituției şi pe pagina de internet www.primariapn.ro la secțiunea „recrutare și selecție”
☑️ probă pentru evaluarea aptitudinilor fizice conform prevederilor art. 9, alin. (3) din OMAI nr.75 din 2019, cu modificările și completările ulterioare, se va susține în data de 24.08.2023, ora 09:00, la sediul Sălii Polivalente din Piatra-Neamț situată pe strada Mihai Viteazu;
☑️ proba suplimentară de operare pe calculator se va susține în data de 24.08.2023, ora 11:00, la sediul Primăriei Municipiului Piatra-Neamț, strada Ștefan cel Mare nr. 6-8;
☑️ Proba scrisă se va susține în data de 25.08.2023, ora 10:00, la sediul Primăriei Municipiului Piatra-Neamț, strada Ștefan cel Mare nr. 6-8;
☑️ Proba interviu – în termen de 4 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, conform prevederilor art. 41, alin. (5) din HG nr. 1336/2022, la sediul Primăriei Municipiului Piatra-Neamț, strada Ștefan cel Mare nr. 6-8;
☑️ Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a instituţiei www.primariapn.ro la secțiunea „recrutare și selecție”, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei şi conţine atât punctajul obţinut, cât şi menţiunea „admis” sau „respins”, după caz conform prevederilor art. 47, alin. (3) din HG nr. 1336/2022
☑️ După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor de înscriere, proba scrisă şi interviu, după caz, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie la registratura generală a Primăriei Municipiului Piatra-Neamț, strada Ștefan cel Mare nr. 6-8, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi al interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept conform prevederilor art. 53 din HG nr. 1336/2022
☑️ În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor, comisia de soluţionare a contestaţiilor verifică îndeplinirea de către candidatul contestatar a condiţiilor pentru participare la concurs în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor conform prevederilor art. 54, alin. (1) din HG nr. 1336/2022
☑️ În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul probei scrise sau al interviului, comisia de soluţionare a contestaţiilor analizează lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor conform prevederilor art. 54, alin. (3) din HG nr. 1336/2022
☑️ Rezultatele finale se afişează la sediul instituției şi pe pagina de internet www.primariapn.ro la secțiunea „recrutare și selecție”, în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor soluţionării contestaţiilor pentru ultima probă, conform prevederilor art. 56 alin. (3) din HG nr. 1336/2022
Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidații declarați admiși la etapele precedente.
I. Condițiile generale de participare la concurs:
Conform art. 15 din HG nr. 1336/2022, poate ocupa un post vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate ( apt din punct de vedere fizic, medical si psihologic);
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnat definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
II. Condiţii specifice de participare la concurs pentru ocuparea postului contractual vacant:
– studii medii finalizate cu diplomă de bacalaureat;
– vechime in specialitatea studiilor: min. 5 ani;
– Certificat absolvire curs Șef Serviciu Voluntar pentru Situații de Urgență conform OUG nr. 129/2000.
– permis de conducere minim categoria B
– competențe în domeniul tehnologiei informației: Microsoft Office (Word, Excel, Outlook) – nivel mediu, se dovedesc în cadrul probei suplimentare;
– aptitudini fizice testate în cadrul probei sportive astfel:
Nr. crt. Probe Barem
1. Pista cu obstacole pe 100 m, conform regulamentului concursurilor profesionale ale serviciilor voluntare și private pentru situații de urgență maximum 35 secunde
2. Alergare de rezistență pe 1000 m maximum 7 minute
3. Alergare de viteză pe 50 m maximum 10 secunde
4. Abdomene minimum 20 repetări
III. Dosarul de concurs
Conform art. 35 din HG nr. 1336/2022, pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs (anexat în format electronic prezentului anunț, pe site-ul www.primariapn.ro la secțiunea „recrutare și selecție”, sau în format fizic la Compartimentul Resurse Umane);
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) curriculum vitae, model comun european;
✔️ Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din HG nr. 1336/2022 și anexat în format electronic prezentului anunț, pe site-www.primariapn.ro la secțiunea „recrutare și selecție”.
✔️ Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
✔️ Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice.
✔️ Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) – e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap (dacă e cazul) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Dosarele de concurs se depun la sediul Primăriei Municipiului Piatra-Neamț, registratura generală, str. Ștefan cel Mare Nr.6-8.
✔️ Relații suplimentare se pot obține la sediul Primăriei Municipiului Piatra-Neamț, Compartiment Resurse Umane, str. Ștefan cel Mare Nr. 6-8 și la tel. 0233/218991, int. 219. Condiţiile de participare, bibliografia, tematica, atribuțiile prevăzute în fișa postului, precum și alte date necesare desfășurării concursului se afișează pe pagina de internet a instituției www.primariapn.ro, secțiunea „recrutare și selecție”.
Bibliografie
1. Legea 307 din 2006 privind apărarea împotriva incendiilor, actualizată
2. Legea nr 481 din 2004 privind protecția civilă, actualizată;
3. O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.15/2005;.
4. Hotarârea Guvernului României nr. 1491/09.09.2004 pentru aprobarea Regulamentului –cadru privind structura organizatorică, atribuțiile funcționarea si dotarea comitetelor si centrelor operative pentru situații de urgență;
5. HCL Piatra-Neamț nr. 354 din 2021 privind aprobarea înființării, a Regulamentului de funcționare si a organigramei SVSU Piatra Neamț;
6. HCL Piatra-Neamț, nr. 82 din 31.03.2022 privind aprobarea modelului de Contract de voluntariat pentru personalul care activează în cadrul SVSU Piatra Neamț.
Tematică
1. Reglementări privind atribuțiile, obligațiile și organizarea protecției civile conf. Legii 481 din 2004 actualizată;
2. Reglementări privind constituirea,atribuțiile și funcționarea Comitetelor locale pentru situații de urgență și a Centrelor operative cu activitate temporară conf. OUG 21 din 2004 cu modificări şi completări aduse prin Legea nr.15/2005 actualizată
3. Reglementări privind înființatrea și funcționarea Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență al Municipiului Piatra Neamț conf. HCL Piatra Neamț nr. 354 din 2021;
4. Reglementări privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă conf. Regulamentului aprobat prin Hotarârea Guvernului Romaniei nr. 1491/09.09.2004 actualizată
5. Reglementări privind obligațiile consiliului local și ale primarului pe linie de apărarea împotriva incendiului conf. Legii 307 din 2006;
6. Reglementări privind drepturile și obligațiile personalului voluntar din cadrul SVSU Piatra Neamț conform HCL 82 din 2022.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *